Klänningen med stort K

2011-03-05 / 20:59:16
I onsdags bar det av till Kungsbacka och Svahns. Jag hade stora förväntningar på att jag skulle ha många klänningar att prova. Tyvärr blev det inte så. Jag provade cirka fem varav två som hade potential. Allt gick dock väldigt snabbt. Fort in i provrummet och fort ut, det kändes som expediten ville få oss där ifrån så fort som möjligt. Hittade tillslut en som var riktigt bra - dock var priset något högt för den klänningen plus att jag var tvungen att köpa underkjolen samt fixa ev uppläggning på egen hand. Med andra ord kändes det inte toppen...
.
Vi åkte där ifrån och jag var riktigt less på allt vad brudklänningar heter...
.
Karl och jag bestämde oss för att åka till brudbutiken i vår stad idag lördag och det gjorde vi. Karl bokade sina kläder - han kommer att bli SÅ snygg!! Och sedan bestämde jag mig för den klänning som jag provade allra först. Är riktigt nöjd med den. Det "händer" något på framsidan och på baksidan är det små söta knappar. Jag provade även en kort slöja men jag har inte bestämt mig gällande den ännu. Vi får se...
.
Nu sitter jag att tittar på melodifestivalen och sneglar på min klänning som hänger på sovrumsdörren. För visst fick jag med den hem redan idag. Ska bara tillbaka sedan och sy upp den när jag har köpt skor. Inte behövs den sys in eller ut heller. Den sitter perfekt!!
.
Det är underbart skönt att jag nu har hittat min klänning. Nu är det dags för nästa del: skor och smycke.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: